søndag 8. mars 2015

Drømmer om vår i Paris...

I fjor i april reiste Linda Brun og jeg
 til Paris på Version Scrap 2014.
En fantastisk stor messe som holdes i en hall i blomsterparken - Parc Floral de Paris. 
Med billetten hadde vi også fri tilgang til en bakemesse som ble holdt i ene delen av hallen.
Men det ble ikke til at jeg gikk. Det var mer enn nok der jeg var :)

Linda og jeg diskuterte på forhånd hva vi ville med turen. Og det var veldig ok. Da var vi enige om at turen gikk til Paris for scrapping... Ikke for å være turist. Da kunne vi ta turen igjen med våre kjære....
Og det var ikke rom for noe annet heller. Dagene tilbrakte vi på messen. Der var det mulighet for å kjøpe mat og drikke også:)

Jeg hadde på forhånd valgets kvaler med å få presset mest mulig kurs inn på færrest mulig dager. 
Messen var fra fredag - søndag. 
Vi reiste torsdag og med retur mandag. 
Slik at vi fikk være der og få fullt utbytte av dagene.  
Jeg valgte tilslutt å gå på kurs med Celine Navarro, Karine Cazenave-Tapie og mumkaa. 

Jeg har mange bilder fra kursene jeg gikk på, men de velger jeg å holde privat:)
Det jeg laget på kursene kommer det bilder av etterhvert:) 



Vi bodde på et lite hotell i nærheten. 
Så vi kunne gå til messen.


Dette herlige lille hotellet hadde ingen heis. 
Og etterhvert som jeg shoppa ble det verre og verre å gå opp alle etasjene...




 Vi var ikke aleine som hadde planer om denne messa :)
Selv om det var mange... og presset var stort...var det en hyggelig kø. 
Det var ikke vanskelig å komme i kontakt med damene som hadde samme ærend som oss :) 

Jeg ble kjent med og har kontakt med en vidunderlig fransk dame som deltok på et av mumkaa sine kurs. Selv om det meste foregikk på fransk.... og jeg ikke kan det... Var de franske damene veldig hjelpsomme med å oversette til engelsk. Ikke de helt eldste da... for de har ikke hatt engelsk på skolen... 



Shoppingmulighetene var UENDELIGE...
Har sjekket messen i år... og det er 41 butikker tilstede. 
Ifjor var det omtrent samme antallet.... 
Da skjønner du sikkert at vi var ikke bare i Paris... men i Paradis....




Søte, vennlige, omtenksomme, kreative, dyktige Mumkaa - Magda :)



Det var pynta i hele hallen... Og det var MAGISK å kikke på:)
Er du hekta på papir, så er du hekta på papir :) 



Utsikten fra rommet vårt :)




 Det var deilig å gå i gatene i Paris. Våren hadde kommet lengre her enn hjemme. 
Og det var varmere i luften:)


Om søndagen var det et gatemarked i kvartalene rundt hotellet vårt. 
Vi fant selvsagt noen skatter der også:) 

I år går dessverre ikke turen dit. 
Selv om selveste Ali Edwards skal være kursholder.
I år er det andre ting som må prioriteres....
Så får jeg trøste meg med Papirfesten i Stavanger og Scrappetreff i Egersund i høst:) 

I mellomtiden koser jeg meg med magiske minner fra ifjor og håper jeg kan pakke kofferten til neste år igjen. 


1 kommentar:

  1. Jeg visste ikke at det var scrappemesse i Paris. Når er det? Jeg som er fransk burde få med meg det :)

    SvarSlett