tirsdag 11. oktober 2011

På fotokurs med nabon...

På Casatreffet var jeg på kurs med selveste nabon - Lene. Det er et av de beste kursene jeg har vært på noen gang... og etterhvert begynner det faktisk å bli en del. Og jo flere kurs jeg deltar på, jo mer kritisk blir jeg til hva som faktisk er bra og ikke. 

Før jeg begynte å scrappe, tok jeg bare bilder av ting som skjedde i øyeblikket, ting som var verd å ta vare på osv... ikke særlig kritisk til ting i bakgrunnen, nei:p Jeg skal si at det har forandret seg med årene... Nå er det nesten litt andre veien, at klærne til Ida MÅ passe for å kunne scrappes siden. Og, nei - det er ikke bare meg som tenker slik:P 

For noen år tilbake kjøpte jeg meg et Canon EOS 400D speilrefleks kamera. Det har stått på auto det, og har fungert rimelig ok. Ikke alltid jeg har vært fornøyd, men har ikke fundert mer over det...   

Så dro jeg på kurs, og jeg har stilt og stilt på kamera. DET er blitt noe helt annet å bruke. NÅ kan jeg litt om ISO, hvitbalanse osv, og det er faktisk veldig spennende:)

Jeg har lært litt om portrett fotografering, valg av utstyr, pass på bakgrunnen, barn, teknikk og masse, masse annet:)

På kurset var det teori og å bruke kamera. Her var vi sammen 2 og 2. Jeg var sammen med Anette. Hun tok noen bilder av meg for å prøve sitt kamera:


Disse bildene er tatt i et klasserom. Da vi begynte å bruke kamera på auto, var rommet nesten helt sort. Og slik er noen av bildene til Anette av meg også. Så gøy å prøve ut kamera. 

SÅ dersom du har mulighet for å delta på kurs med nabon - Lene, kan jeg virkelig anbefale det:)

6 kommentarer:

  1. Det ER kjekt og spennende å lære å bruke kameraet sitt:) Jeg var også nettopp på fotokurs i Flekkefjord med Anne Gerd og Anita, og det var virkelig lærerikt. Kule bilder av deg. På Papirfesten må vi ta oss tid til en virkelig foto shoot;)

    SvarSlett
  2. Ja, veldig gøy å bruke de andre innstillingene på kameraet;o)

    SvarSlett
  3. Åh, kunne tenke meg dette selv, men det ble for lite tid...
    En vakker dag skal jeg og lære meg å bruke kameraet på litt mer enn "auto" ;)
    klem

    SvarSlett
  4. Å for noen kule bilder av deg Bente!
    Gleder meg til å se de nye kurs inspirerte bildene
    som du tar :)

    Stor Klem X

    SvarSlett
  5. Så koselig med skryt, du er jo bare god da!

    Fint du likte kurset, første portrettkurset jeg har holdt! Bildene ble kule! hehe

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  6. Hørtes kanonkjekt ut... Jeg er helt grønn når det gjelder andre ting enn auto så et fotokurs hadde absolutt vært tingen.
    knib

    SvarSlett